Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza významu studentů vysokých škol pro rozvoj města Brna
Štěbra, Václav
Tato diplomová práce se zabývá městem Brnem ve spojitosti s vysokou koncentrací studentů místních vysokých škol v poměru k počtu obyvatel města a návrhy možných řešení pro podporu rozvoje města. Úvodu práce je stručný popis a charakteristika hlavních cílů práce a způsobu jejich naplnění. Následuje vysvětlení klíčových pojmů, které s problematikou univerzitních měst a studentskou komunitou souvisí, na základě odborné literatury českých i zahraničních autorů. Součástí práce je i shrnutí historického vývoje terciálního vzdělávání v Brně. Hlavní částí je samotný výzkum, který je zaměřen kromě dopravy a různých forem bydlení studentů v Brně i na finanční náročnost studia, služby, které studenti ve městě využívají a množství peněz, které studenti ve městě utrácí, jež se studiem na vysoké škole přímo nesouvisí.
How Smart will be Europe 2020? A Panel Data Analysis.
Marková, Veronika ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Moravcová, Michala (oponent)
Tato práce analyzuje cíle strategie Evropa 2020 zaměřené na vzdělávání - míru předčasného ukončování školní docházky a podíl osob s dokončeným terciárním vzděláním. Hlavní cíl této práce je předpovědět budoucí vývoj těchto indikátorů až do roku 2020 a odpovědět na otázku, jestli budou tyto cíle splněny. Z empirického hlediska je použita ekonometrická analýza panelových dat založená na teorii lidského kapitálu, která dává do souvislosti úroveň dosaženého vzdělání jedince s úrovní vzdělání jeho rodičů a s podmínkami na pracovním trhu.
How Smart will be Europe 2020? A Panel Data Analysis.
Marková, Veronika ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Moravcová, Michala (oponent)
Tato práce analyzuje cíle strategie Evropa 2020 zaměřené na vzdělávání - míru předčasného ukončování školní docházky a podíl osob s dokončeným terciárním vzděláním. Hlavní cíl této práce je předpovědět budoucí vývoj těchto indikátorů až do roku 2020 a odpovědět na otázku, jestli budou tyto cíle splněny. Z empirického hlediska je použita ekonometrická analýza panelových dat založená na teorii lidského kapitálu, která dává do souvislosti úroveň dosaženého vzdělání jedince s úrovní vzdělání jeho rodičů a s podmínkami na pracovním trhu.
Možnosti aplikace konceptu otevřeného vzdělávání na českých univerzitách
Bušek, Kamil ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt: V bakalářské práci je na úvod pojednáno o teoretických a filozofických východiscích, které se týkají specifik vzdělávání v postmoderní společnosti. Následuje vymezení historického vývoje distančního vzdělávání. Stěžejními body práce jsou charakteristika The Open University a iniciativy Open Educational Resources. V obou případech je použita SWOT analýza, v níž je zahrnuto rovněž obecné zhodnocení výhodnosti užití e-learningu. Konkrétně v případě The Open University je nejprve shrnut historický vývoj v souvislostech společenských změn 60. až 90. let 20. století. Následuje zhodnocení aktuálního stavu z více hledisek. Stěžejním úkolem je seznámení se s aktuální vzdělávací nabídkou a novými trendy, které tato instituce nastoluje. V případě OER je nejprve kladen důraz na definiční vymezení a konkrétní výstupy inciativy jak v oblasti institucionálního zázemí, tak konkrétních realizovaných projektů neziskového i soukromého sektoru. Závěrečná část práce je věnována průzkumu aktuálního stavu českých univerzit, konkrétně nabídce distančního vzdělávání, e-learningových kurzů a míře otevřenosti přístupu ke studijním materiálům. Autor bakalářské práce si všímá konkrétních předností a slabin a navrhuje možná vylepšení stávajícího stavu. V samotném závěru práce, kromě shrnutí zjištěných poznatků, nabízí...
Vysokoškolské studium bez titulu - fenomén drop-out v kontextu masifikace
Votavová, Barbora ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Barbora Votavová ISS FSV UK Abstrakt diplomové práce Vysokoškolské studium bez titulu - fenomén drop-out v kontextu masifikace vysokoškolského vzdělání Práce se zabývá fenoménem nedokončování vysoké školy v kontextu masifikace vysokoškolského vzdělání a proměn trhu práce. Narozdíl od vzdělanostní reprodukce a mobility, která je v prostředí České republiky poměrně často zkoumána, se tématu nedokončování vysoké školy věnuje jen minimum prací. Tento text se tedy snaží prostřednictvím zkušeností těch, kdo vysoké školy opouštějí před získáním diplomu, tedy drop-outs, toto téma otevřít. Skrze rozhovory s drop-outs pátrá po specifických aspektech jejich vzdělávacích drah. Snaží se na základě jejich vyprávění rekonstruovat významy, které ti, kdo ze škol odcházejí, přisuzují prvkům, momentům a charakteristikám vlastních vzdělávacích drah. Hledáním odpovědí na základní otázky, pátrající po významech vzdělání, vzdělávací dráhy a toho, co má vliv na její podobu, se snaží identifikovat oblasti, které jsou pro nedokončování vysoké školy relevantní. Vlastní data uvádí jak do širšího kontextu, ve kterém se vzdělávací dráhy odehrávají - tedy kontextu dynamického trhu práce a proměňujícího se charakteru vysokých škol, tak je interpretuje v kontextu dosavadních výzkumů, zabývajících se fenoménem drop-out. Na základě této...
Vysokoškolské vzdělávání v Rakousku: právní úprava, případová studie a implikace pro ČR
Kravcivová, Aneta ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Antal, Jarolím (oponent)
V roce 2015 se Wirtschafsuniversität Wien umístila v žebříčku ekonomických univerzit pravidelně zveřejňovaným na stránkách Financial Times na pozici číslo 42. Vysoká škola ekonomická se poslední tří roky pohybuje kolem 80. místa. Proč tomu tak je? V rámci této diplomové práce dochází k analýze nejenom právních předpokladů k úspěšnému absolvování studia v rámci magisterského programu Finance a účetnictví, ale zabývá se i praktickým využítí znalostí na trhu práce resp., jak vypadá aktuální nezaměstnanost absolventů, v jakých oborech mohou pracovat, atd. V této práci je uvedena i teorie lidského kapitálu, která zkoumá motivy k vyššímu vzdělání. Jsou zde uvedeny rozdílné podmínky během studia na WU a VŠE, stejně jako vývoj nástupních platů po absolvování vysoké školy. V poslední kapitole najdete příklady, které by bylo dobré aplikovat v českém vysokoškolském vzdělávacím systému. Otázkou nadále zůstává, proč se WU umisťuje na lepších pozicích než VŠE? Dle názoru autorky je to investice do vědy a výzkumu v Rakousku - současně investují téměř 2 % HDP, dále 100-letý vývoj WU, kdy se bez přerušení mohli rozvíjet ekonomické toerie a jejich aplikace v praxi, stejně jako propojení univerzitního vědění s praxí.
Elektronické studijní materiály v terciálním vzdělávání
Hejl, Daniel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá problematikou studijních materiálů v rámci prezenční výuky na Vysoké škole ekonomické. V kontextu moderních trendů v terciálním vzdělávání poukazuje na příležitosti k zefektivnění vzdělávacího procesu pomocí elektronických studijních materiá-lů. V teoretické části rozebírá roli studijních materiálů a e-learningu v terciálním vzdělává-ní. V praktické části analyzuje současné prostředí studijních materiálů na Vysoké škole ekonomické. Zde se zaměřuje na dostupnost kvalitních elektronických studijních materiálů a identifikuje příležitosti k dalšímu zlepšení. Při hledání vhodného řešení práce čerpá nejen z teoretických poznatků z oblasti didaktiky a e-learningu, ale také zkoumá možnosti sou-časných řešení používaných na jiných univerzitách v České Republice a zahraničí. V závě-ru práce zhodnocuje možná řešení a předkládá doporučení pro zkvalitnění situace s elektronickými studijními materiály na Vysoké škole ekonomické.
Analýza významu studentů vysokých škol pro rozvoj města Brna
Štěbra, Václav
Tato diplomová práce se zabývá městem Brnem ve spojitosti s vysokou koncentrací studentů místních vysokých škol v poměru k počtu obyvatel města a návrhy možných řešení pro podporu rozvoje města. Úvodu práce je stručný popis a charakteristika hlavních cílů práce a způsobu jejich naplnění. Následuje vysvětlení klíčových pojmů, které s problematikou univerzitních měst a studentskou komunitou souvisí, na základě odborné literatury českých i zahraničních autorů. Součástí práce je i shrnutí historického vývoje terciálního vzdělávání v Brně. Hlavní částí je samotný výzkum, který je zaměřen kromě dopravy a různých forem bydlení studentů v Brně i na finanční náročnost studia, služby, které studenti ve městě využívají a množství peněz, které studenti ve městě utrácí, jež se studiem na vysoké škole přímo nesouvisí.
Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah
Kuřinová, Kateřina
Kuřinová, K. Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá problematikou financování terciálního vzdělávání. Cílem práce je vyhodnotit vliv systému financování terciálního vzdělávání ve Velké Británii a Německu na jeho rozsah. Nejdříve je z teoretického pohledu popsáno terciální vzdělávání a možnosti jeho financování. Dále je popsán systém financová-ní terciálního vzdělávání v České republice, Velké Británii a Německu, a vyhodno-cen vliv zavedení školného ve Velké Británii a Německu. Na základě zkušeností získaných z těchto zemí následuje vymezení možných dopadů zavedení školného v České republice.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.